AKTUALI INFORMACIJA PEDAGOGAMS:
http://www.smm.lt/ – LR švietimo ir mokslo ministerija
http://www.socmin.lt/ – LR socialinės apsaugos ir darbo ministerija
http://www.klaipeda.lt/klaipeda/index.jsp – Klaipėdos m. savivaldybė
http://www.ikimokyklinis.lt/ – portalas ugdantiems ikimokyklinio amžiaus vaikus
http://www.kitokspasaulis.lt – Kitoks pasaulis
http://www.mkc.lt – Mokytojų kompetencijos centras
http://www.upc.lt – Ugdymo plėtotės centras
http://www.vaikulinija.lt – VŠĮ Vaikų linija
http://sesioszasys.blogspot.com/2014/06/nemokamos-android- programeles-vaiku.html – Šešios žąsys
http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity?source=facebook&language=lt#.UxN5wOaiF-B.facebook – Kenas Robinsonas
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/f2f65120a7bb11e5be7fbe3f919a1ebe Geros mokyklos koncepcija
Metodinės medžiagos rinkinys ikimokyklinio ugdymo pedagogams ,,ŽAISMĖ IR ATRADIMAI“
Knyga „ŽAISMĖ IR ATRADIMAI. VADOVAS PEDAGOGUI“ Knyga „PAKYLĖTA KASDIENYBĖ“
Rekomendacijos pedagogams, ugdantiems vaikus iki 3 m.:
Knyga „JUDANTYS LAIPTAI“ Knyga „AŠ PASAULIS“
Knyga „SMĖLIO DĖŽĖ“ Knyga „PUODŲ ORKESTRAS“
Knyga „KORYS“ Knyga „KALBOS SPINTELĖ“
Knyga „ATRADIMŲ TAKELIS“ Knyga „MEDŽIAGŲ DIALOGAI“
Rekomendacijos pedagogams, ugdantiems 3-6 m. vaikus:
Kn. „JUDANTIS PASAULIS“ Kn. „AŠ MATOMAS -NEMATOMAS“
Kn. „KALBOS IR KNYGOS GELMĖ“ Kn. „ENERGIJOS UPĖ“
Kn. „ŽALIASIS PIEŠTUKAS“ Kn. „DĖLIONIŲ KILIMAS“
Kn. „PASAULIS BE SIENŲ“ Kn. „KŪRYBINIAI DIALOGAI“
Kn. „MOKYMOSI VEIDRODIS“ Kn. „REALYBIŲ ŽAISMĖ“
Rekomendacijų priešmokyklinio ugdymo pedagogams „PATIRČIŲ ERDVĖS“ rinkinys
Mokytojo knyga „NUOSTABUSIS ŽENKLŲ IR PRASMIŲ PASAULIS“
I Knyga „PATIRČIŲ ERDVĖS“ II Knyga „PATIRČIŲ ERDVĖS“
Kn. „PROJEKTO METODAS“ Kn. „INFORMATINIS MĄSTYMAS“
Kn. „STEAM PRIEŠMOKYKLINIAME AMŽIUJE“
Knyga „SMURTO IR PATYČIŲ PREVENCIJA IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE“
AKTUALI INFORMACIJA ĮSTAIGOS PERSONALUI:
NEMOKAMOS PSICHOLOGINĖS KONSULTACIJOS
INFORMACIJA DARBUOTOJUI, JEIGU JUMS YRA PATVIRTINTA COVID-19 LIGA
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ PEDAGOGŲ NETIESIOGINIO DARBO SU VAIKAIS LAIKO TVARKOS APRAŠAS
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ GAUTOS PARAMOS SKIRSTYMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ DARBUOTOJŲ ASMENINIŲ DAIKTŲ NAUDOJIMO TVARKOS TAISYKLĖS
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ VAIKŲ TURIZMO RENGINIŲ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ VIDAUS IR DARBO TVARKOS TAISYKLĖS
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ DARBUOTOJŲ ETIKOS KODEKSAS
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ ANTIKORUPCINIO ELGESIO KODEKSAS
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ DARBUOTOJŲ PSOCHOLOGINIO SAUGUMO UŽTIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS
KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO „LIEPAITĖ“ DARBUOTOJŲ SKATINIMO TVARKA
PERSONALO IŠVYKOS:
2015
♦ 2015-10-02 Edukacinis seminaras-išvyka „Pažintis su unikaliomis Lietuvos vietomis. Biržai – šiaurės Lietuvos perlas“ (rengėjai: direktorė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui)
♦ 2015-06-27 Edukacinis seminaras-išvyka „Praeities keliais: Lietuva XVIII–XIX amžiuje“ (organizatorė direktorė)
♦ 2017-03-07 13.00 val. vyko įstaigos pedagogams KPŠKC rengtas seminaras „Bendrųjų kompetencijų plėtojimas pedagogo profesinėje veikloje“ (lektorė, įstaigos direktorė). Seminaro metu pedagogams buvo priminta apie bendrąsias pedagogų kompetencijas ir jų paskirtį, primintos didaktinės ir dalykinės kompetencijos, pedagogo profesijos kompetencijų lygmenys ir kokie galimi pedagogo kompetencijų ugdymosi įrodymai.
♦ 2017-03-10 13.00 val. Visuomenės sveikatos biuro specialistė įstaigos personalui vedė pirmosios pagalbos mokymus.
♦ 2017-11-21 Klaipėdos universiteto III-ojo kurso studentė skaitė pranešimą įstaigos pedagogams „Tolerancijos ugdymas ir streso valdymas"
♦ 2017-11-28 13.00 val. (muzikos salėje) organizuotas seminaras įstaigos pedagogams tema „Pasitikėjimo savimi svarba pedagogo asmeniniam meistriškumui“ (seminarą vedė įstaigos direktoriaus pavaduotoja ugdymui). Seminaro metu pedagogams buvo pateikta pasitikėjimo savimi svarba, savęs teigiamo ir neigiamo vertinimo įtaka savivertės ugdymui, savivertės ugdymo veiksniai: būti savimi ir nebijoti suklysti ir pripažinti tai; identifikuoti save, savo unikalumą; jausti bendruomeniškumą, priklausomybės jausmą; jausti savo veiklos tikslingumą; jausti savo kompetetingumą. Analizavo mobingo įtaką pedagogų ir visos organizacijos darbo efektyvumui ir kokybei.
♦ 2017-12-15 vyko seminaras įstaigoje „Kontaktas su vaiku“ (lektorius E. Karmaza). Dalyvavo įstaigos ir kitų ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogai
2018
♦ 2018-04-24 13.00 val. (muzikos salėje) buvo organizuotas įstaigos pedagogams seminaras „Microsoft Excel ir Microsoft PowerPoint programų panaudojimas pedagoginėje veikloje“. Seminaro metu pedagogai mokėsi dirbti su šiomis programomis, atliko praktines užduotis, tobulino kompiuterinio raštingumo kompetencijas
♦ 2018-05-03 13.00 val. įstaigoje (muzikos salėje) buvo organizuojami pedagogams Pirmos pagalbos mokymai, kuriuos vedė visuomenės sveikatos biuro specialistės (dalyviai: ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojos)
♦ 2018-05-07 13.00 val. direktorė ir logopedė organizavo seminarą miesto ikimokyklinių ugdymo įstaigų logopedams ir pedagogams „Sensorinis (jutiminis) lavinimas ikimokykliniame ugdyme“. Dirbant su ikimokyklinio amžiaus vaikais pastebima, jog ikimokykliniame amžiuje, aktuali problema yra vaikų tarpusavio santykiai, bendradarbiavimas, elgesio ir emocijų problemos, fizinio aktyvumo ar pasyvumo sutrikimai, yra vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sutrikimų, nemaža dalis vaikų turinčių kalbos ir tarties sutrikimų. Siekiant spręsti šias problemas bei ieškant naujų, inovatyvių ugdymo(si) būdų ir metodų Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Liepaitė“ įrengtas sensorinių pojūčių lavinimo kambarys. Sensorinių pojūčių lavinimo kambarys įrengtas atsižvelgiant į modernias sensorinio lavinimo galimybes, kurios skirtos skatinti pirminius lytėjimo, skonio, regos, garso, kvapo ir judėjimo pojūčius bei lavinti sensorinę (jutiminę) ugdytinių sistemą. Praktinė veikla rodo, jog sensoriniai kambariai, juose esanti įranga stimuliuoja ugdytinių pojūčius, padidina funkcionalumą, sąmoningumą ir dėmesį, pagerina apetitą, atmintį, pažinimą ir kalbą, sustiprina laimės jausmą, skatina judėjimą, laikysenos pokyčius, pagerina tarpusavio santykius, mažina agresiją, prievartą, nerimą, blaškymąsi, teigiamai veikia vaikų pažintinius, emocinius, komunikacijos ir socializacijos procesus. Sensorinė integracija padeda išmokti reguliuoti elgesį patiems, per sensorines veiklas ugdomas vaikų budrumo suvokimas, skatinamas savarankiškumas, aktyvinamas vaikų žodynas bei gebėjimas suvokti save kaip savitą ir ypatingą
♦ 2018-10-24 13.00-15.00 val. įstaigoje buvo organizuojami pedagogams „Turizmo vadovų kursai“, kurių metu pedagogai pagilino jau turimas žinias, UAB Verslo aljansas lektorė priminė apie atsakomybę išvykų metu ir kaip užtikrinti vaikų saugumą. Kursus išklausė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojos
2019
♦ 2019-02-26 uždarosios akcinės gyvybės draudimo ir pensijų bendrovės „Aviva Lietuva“ finansų konsultantė pateikė išsamią informaciją įstaigos darbuotojams apie pensijų kaupimą, atsakė į darbuotojams rūpimus klausimus
♦ 2019-03-05 PPTpsichologė pravedė įstaigos mokytojoms paskaitą-užsiėmimą tema „Elgesio ir emocijų sutrikimas“
♦ 2019-03-12 „Varpelių“ grupės mokytoja parengė įstaigos pedagogams pranešimą „Inkliuzinio ugdymo aspektai ikimokyklinėje įstaigoje“. Akcentavo, kad mokslininkai ir švietimo politikai akcentuoja, kad: inkliuzinis ugdymas teikia neabejotiną naudą tiek specialiųjų poreikių turintiems, tiek jų neturintiems vaikams. Specialiųjų poreikių neturintys vaikai turi galimybę suprasti individulių skirtumų įvairovę bei mokytis tuos skirtumus priimti ir toleruoti, o specialiųjų poreikių turintiesiems suteikiama galimybė stiprinti socialinius santykius su bendraamžiais bei sėkmingai dalyvauti visuomenės gyvenime. Siekiant palaikyti pozityvų elgesį ikimokyklinio ugdymo įstaigoje patariama laikytis tam tikro nuoseklumo: sudaryti pozityvaus elgesio palaikymo komandą, į kurią būtų įtraukti ir tėvai, ir ugdymo įstaigspecialistai; pozityvaus elgesio komandoje numatyti trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus; išsiaiškinti, kas sukelia ir paskatina neigiamą vaikų elgesį; parengti pozityvaus elgesio palaikymo programą, kurioje būtų numatytos prevencinės strategijos ir būdai neigiamam vaikų elgesiui spręsti bei pozityviam vaikų elgesiui palaikyti; įsivertini pozityvaus elgesio programos naudą bei pasiektus rezultatus, numatyti tolesnius tikslus
♦ 2019-04-23 įstaigos darbuotojams organizuotas Higienos įgūdžių mokymas
2019-04-30 logopedė organizavo ikimokyklinio ugdymo įstaigų logopedų ir specialiųjų pedagogų metodinio būrelio susirinkimą ir skaitė pranešimą „Sensorinio ugdymo galimybės logopedo darbe“
♦ 2019-05-08 raštinės administratorė pristatė įstaigos pedagoginiams darbuotojams pranešimą „Kompiuterinio raštingumo ypatybės“, kurio metu supažindino su dokumentų pildymo daromomis pagrindinėmis klaidomis ir taisyklėmis, kuriomis vadovaujantis pildyti dokumentaciją
♦ 2019-05-10 direktoriaus pavaduotoja ūkio ir bendriesiems klausimams ir ikimokyklinio ugdymo „Kačiukų“ grupės mokytoja dalyvavo seminare-diskusijoje „Atsparumo korupcijai užtikrinimas viešųjų pirkimų srityje“
♦ 2019-08-28 įstaigoje vyko seminaras pedagogams „Šiuolaikiškas ir inovatyvus bendradarbiavimas su tėvais“. Šeima ir darželis - du vaiko gyvenimą formuojantys pasauliai, dvi socialinės aplinkos, kurių tarpusavio santykis labai svarbus ir gali būti įvairių formų. Informacijos apie vaiką keitimasis padeda tiek tėvams, tiek pedagogams sudaryti tinkamas vaiko raidai sąlygas. Tačiau ne su visais tėvais auklėtojams būna lengva bendrauti. Neretai atsiranda konfliktų, tarpusavio nesupratimo, nepasitenkinimo. Tokiose situacijose padeda auklėtojo mokėjimas atrasti bendrą kalbą su tėvais, išvengti arba suvaldyti kylantį konfliktą, neutralizuoti tėvų nepasitenkinimą.
♦ 2019-12-11 direktorė vedė kvalifikacijos tobulinimo seminarą įstaigos pedagogams „Fasilitavimo metodo taikymas grupės darbe“. Siekiant užtikrinti sėkmingą ir veiksmingą bendradarbiavimą darbo grupėse, komandose ar komisijose, kiekvienam asmeniui svarbu mokėti bendradarbiauti, dalintis atsakomybe, mokėti išklausyti, suprasti, išskirti esmę ir nenukrypti nuo problemos. Dirbant grupėje ir taikant grupės fasilitavimo metodą, palengvėja grupės darbas. Grupės fasilitavimas, tai darbo palengvinimas, kad grupė galėtų priimti svarbius sprendimus, mokytųsi ir tobulėtų. Svarbu, kad kiekvienas įstaigos narys prisidėtų priimant problemų sprendimus ar pritartų sprendimui, kitu atveju sprendimai ne bus įgyvendinti arba jų rezultatas nebus patenkinami. Fasilitatorius dažnai iš esmės pakeičia padėtį, nes padeda grupei nuo įprastos priklausomybės nuo autoritetų pereiti prie pasitikėjimo savimi, bendradarbiavimo ir bendros atsakomybės. Fasilitavimo įgūdžiai ir gebėjimas juos taikyti padeda kurti sveiką atmosferą įstaigoje, jie stiprina vienybės pojūtį, padeda sudaryti sąžiningus ir tvarius susitarimus, lengviau įgyvendinti numatytus veiksmus ir planus. Fasilitavimo metodo taikymas padeda sutelkti įstaigos bendruomenę, kuri inspiruoja palankius pokyčius šiuolaikinėje ikimokyklinėje įstaigoje
2020
♦ 2020-06-30 vyko kvalifikacijos tobulinimo seminaras įstaigos pedagogams „Profesinis perdegimas: atpažinimas ir pagalba sau meno terapijos metodais“
♦ 2020-09-08 13.15 val. muzikos salėje buvo suorganizuota mokytojams kvėpavimo pratimų treniruotė „Kvėpavimo menas“, kurią pravedė atvykusi trenerė. Organizatorė „Drugelių“ grupės mokytoja. Treniruotės metu darbuotojai buvo skatinami taisyklingai kvėpuoti, mokėti atsipalaiduoti, paleisti blogas emocijas ir visiškai pasitikėti vadovu. Po treniruotės vyko aptarimas su trenere, pasidalinimas patirtais pojūčiais. Pratimai atpalaidavo darbuotojų emocijas ir pagerino savijautą, gerai nuteikė darbui
♦ 2020-12-08 13.00 val. vyko seminaras mokytojams (nuotoliniu būdu) „Švietimo įstaigos vidaus veiklos procesų tobulinimas panaudojant Microsoft Office 365 ir Microsoft Teams aplinkas” (KPŠKC metodininkas, lektorius Egaras Gervaitis). Mokytojai išklausė 16 akad. val. kursą, kurio metu mokėsi dirbti su šiomis programomis, susikurti komandas, daryti susitikimus, įkelti dokumentus, daryti pristatymus, kurti metodines medžiagas ir kt.
2021
♦ 2021-03-19 Vyko metodinė diena, krypties: lyderystė ir vadyba, tema: Kūrybiškumą skatinančios meninės veiklos ikimokykliniame ugdyme „Žemė – mūsų rankose“, įtraukiant socialinius partnerius. Kovo 20 - 21 d. – Pasaulinė Žemės diena, kuri ragina ir įpareigoja mus konkrečiais darbais prisidėti prie gamtinės aplinkos puoselėjimo ir saugojimo. Ši diena skatina darželyje vesti žaliąsias pamokas ir dovanoti mūsų Žemei pačius gražiausius savo darbus. Saugokime Žemę ir ji mums pasakys didelį AČIŪ. Šiuo renginiu buvo siekiama ikimokyklinių ugdymo įstaigų mokytojams suteikti teorinių žinių bei praktinių patarimų apie komandinio darbo svarbą ikimokyklinėje įstaigoje. Remdamiesi gerosios praktikos pavyzdžiais renginio dalyviai įvertino savo įstaigos ugdytinių meninius gebėjimus, kūrybiškumą, ieškojo tinkamų sprendimų, kaip saugoti gamtą, supančią aplinką, mažinti taršą, skiepijo vaikams atsakingo vartojimo pradmenis. Šio renginio metu buvo dalinamasi patirtimi, ugdymo procese taikomais naujais metodais ir aktualijomis
♦ 2021-04-26 13.15 val. (nuotoliniu būdu) vyko mokytojams PPT psichologės Linos Noreikienės paskaita „Emocinių ir elgesio sunkumų turintys vaikai: iššūkiai ir galimybės“, kurios metu buvo kalbama apie vaikų elgesį ir emocijas šeimose, darželyje, akcentuojama, kad mokytojas privalo pirmiausiai atsakyti už vaikų saugumą, už auklėjimą yra atsakingi tėvai. Buvo nagrinėjami vaiko raidos sutrikimo moduliai, kiekvienas modulis aptartas, patariama kaip dirbti su sutrikusio elgesio vaikais, kaip skatinti jų pasitikėjimą ir kaip turėtų padėti mokytojas, kokios jo funkcijos ir veiklos galimybės
♦ 2021-05-19 nuotoliniu būdu Teams platformoje vyko metodinė diena „Pagalba kolegai. Mokytojų parengtų metodinių priemonių pristatymas“. Kintantis požiūris į ugdymo procesą skatina keistis. Mokytojo veikla kas dieną yra kūrybinio pobūdžio. Todėl šiandieną kaita yra neišvengiama, kaip ir inovacijų ieškojimas bei jų diegimas. Mokytojui būti kūrybingam – tai turėti idėjų ir gebėti jas realizuoti. Šio renginio metu mokytojai dalinosi gerąja patirtimi, pateikė naujų idėjų vaikų kūrybiškam ugdymui, užtikrino įstaigos ir socialinių partnerių mokytojų metodinį ir dalykinį bendradarbiavimą, skleidė inovatyvias idėjas, naujus metodus ir priemones
♦ 2021-09-07 13.00 val. įstaigos darbuotojams buvo organizuojamas VERSLO ALJANSO seminaras „Mobingas?! Samprata, priežastys, veiksniai, dalyviai, pasekmės ir intervencija“ (nuotoliniu būdu Zoom platformoje). Lektorė teigė, jog įtakos bendravimui turi ne tik žodžiai, bet ir manieros, tonas, kūno kalba. Nemokėdami jos suvaldyti kartais galime pasakyti žymiai daugiau, nei norėjome iš tikrųjų. Vienintelis dalykas, kurį galime pakeisti – tai savo požiūrį ir reakcijas. Galime išmokti valdyti emocijas, laiku nutraukti pokalbį ir nepradėti konflikto, išsakyti pastabas neutraliu tonu, taip neįžeidžiant pašnekovo. Mobingas – tai emocinis smurtas, viena iš prievartos formų, veikianti asmens emocinę ir fizinę būklę. Organizacijoje sumažėja darbo produktyvumas, koncentruojamasi ne į esminius dalykus, bet į mažiausias smulkmenas, kurios išblaško. Dėl to neproduktyviai išnaudojamas darbo laikas, dingsta motyvacija pasiekti gerus rezultatus. Psichologinis smurtas - sukurtas pačių žmonių. Jis žlugdo fizinę ir psichologinę gerovę, ardo šeimas, kolektyvus, griauna gyvenimus ir neša didelius materialinius nuostolius - tiek asmeniui, tiek šeimai, tiek kompanijai, netgi valstybei. Psichologinio smurto atvejus gali sukelti ir konkurencija tarp darbuotojų, kur paskatinimai priklauso nuo darbo rezultatų. Taigi, sėkmingesni darbuotojai turi didesnę tikimybę tapti užgauliojimų objektais. Be to, smurtautojai nemėgsta tiesiog „kitokių“ asmenų savo darbo grupėje. Priekabiautojų aukomis gali tapti ir nauji darbuotojai. Mobingas - dažniausiai tampa kova prieš stipriausius, talentingiausius ir produktyviausius darbuotojus. Kam kovoti su tuo, kas nekelia grėsmės? Kur kas didesnis pavojus, pavyzdžiui, jei vos metus dirbantis kolega parodys geresnius gebėjimus ir ims kilti karjeros laiptais greičiau už kolektyvo senbuvius. Protingi žmonės nemėgiami. Mobingui gali būti užkirstas kelias naudojant sistemingą pirminę prevenciją, informaciją, švietimą ugdant bendravimo įgūdžius. Ypatingas dėmesys turi būti skirtas praktiniam bendradarbiavimui. Organizacijos sėkmė siejama su darbuotojų atsidavimu, lojalumu, pasitikėjimu savimi ir darbo efektyvumu, meistriškumu, kūrybiškumu ir kt.
♦ 2021-09-21 organizuota su socialiniais partneriais ilgalaikės kvalifikacijos tobulinimo programos „Įvairių ugdymo(si) aplinkų panaudojimas atliepiant mokinių poreikius ir nuolatinis profesinis tobulėjimas veikiant kartu“ IV modulis, metodinė diena „Man gera ir smagu tarp gerų draugų“ (nuotoliniu būdu Teams platformoje). Kintantis požiūris į ugdymo procesą skatina keistis. Įstaigų pedagogai dalinosi gerąja darbo patirtimi – savo sėkmės istorijomis ,,Kaip gera ir smagu tarp gerų draugų“. Graži draugystė suteikia vaikams pilnavertiškumo jausmą, pasitikėjimą, artumą, supratimą. Turėti tikrą draugą – didelis džiaugsmas, o pati draugystė padeda vaikams augti, bręsti, atrasti pasaulį, atskleisti save, po truputį pažinti savo emocijas bei jausmus. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai tobulino bendravimo ir bendradarbiavimo profesinę kompetenciją, supažindino su įstaigoje taikomais metodais, naujomis priemonėmis, kurios padeda vaikams būti laisvesniais, kūrybiškais, smalsiais ir žingeidžiais, padedančiais patirti gerų emocijų
♦ 2021-10-08 organizuotas edukacinis seminaras-išvyka „Emocinė bendrystė ir bendradarbiavimas stiprinant sveikatingumą ir fizinį pajėgumą“. Visuomenės sveikatos stiprinimo praktinė nauda priklauso nuo jos žmonių sveikatos elgsenos pokyčių, nes vienas iš pagrindinių sveikatos stiprinimo tikslų yra propaguoti ir formuoti sveikesnę elgseną. Kad keistų elgseną, žmogus turi norėti pasikeisti, jausti dabartinio elgesio žalingą poveikį sveikatai ir tikėti, kad pokyčiai jam bus naudingi, nepaisant kai kurių neigiamų aplinkybių. Svarbiausia turi jaustis kompetentingu pokyčiams įgyvendinti. Sveikatos mokymui naudojami daugelio metodų deriniai, plinta inovatyvios mokymo (si) formos, pagrįstos informacinėmis technologijomis, mokymosi motyvacijai skatinti taikomi psichologiniai poveikio metodai. Kai žmogus suvokia save kaip aktyvų bendruomenės dalyvį, jis gali būti aktyvus dalyvis, panaudoti savo žinias, teikti pasiūlymus, skatinti aplinkinius motyvuotai veiklai, formuoti pasitikėjimą institucija ir įnešti savo indėlį į socialinės gerovės plėtojimą ir stiprinimą, skatinti teigiamą požiūrį į sveikatos stiprinimą. Labai svarbu, kad patys pedagogai, ugdydami teigiamas nuostatas sveikatos saugojimo ir stiprinimo srityse, laikytųsi sveikos gyvensenos principų, saugotų bei puoselėtų savo sveikatą, būtų pavyzdys ugdytiniams, integruotų sveikos gyvensenos ugdymą (fizinį aktyvumą) į visą ugdymo procesą (tiek formalųjį, tiek neformalųjį)
♦2021-12-14 buvo organizuotas įstaigos mokytojams seminaras „Interaktyvių ir animuotų mokymo priemonių kūrimas” (lektorius E.Gervaitis) (nuotoliniu būdu). Mokytojai buvo mokomi dirbti su naujomis IKT programomis, kurių pagalba galės susikurti metodines priemones, kurios ugdymą padarys patrauklesniu, įdomesniu ir kokybiškesniu
2022
♦ 2022-03-22 vyko mokymai pedagogams „Inovatyvus patyriminis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, naudojant IKT įrankius. Animacinių filmų kūrimas“. Šiuolaikiniame pasaulyje nuo mažens mus supa daugybė vaizdų. Vaikai vis dažniau žinutes apie save perduoda nebe žodžiais, bet vaizdais. Siekiant išplėsti vaikų patirtis, praplėsti jo vaizduotės ribas, vis dažniau naudojame įvairius IKT įrankius. Nors vaikams kompiuteriai ir kitos IKT labai patinka, tačiau jų taikymas turi būti gerai apgalvotas ir sąmoningas. Animacijos kūrimas yra įdomus, kruopštumo reikalaujantis fantazijų pasaulis, kuris sudomina tiek vaikus tiek suaugusius. Jis žavi neribotomis vizualinės raiškos galimybėmis. Animacija - tai menų sintezė, kuri savyje gali talpinti daug meno rūšių. Kuriant filmukus apjungiamos tokios vaikų veiklos kaip teatras, dailė, literatūra, muzika ir kt. Kurdami animacinius filmukus vaikai lavina skirtingus savo įgūdžius: kūrybiškumą, komandinį darbą, susikaupimą, kantrybę, smulkiąją motoriką. Inovatyvus, patyriminis ugdymas taikant IKT įrankius galimas ir būtinas jau ikimokyklinio ir priešmokyklinio vaikų amžiaus grupėse
♦ 2022-04-12 buvo organizuota Metodinė diena su socialinių partnerių (l. d. „Žuvėdra“, RUC) mokytojais „Kūrybiškas mokytojas – kūrybiški vaikai“. Atsakinga Metodinės tarybos pirmininkė. Pats mokytojas yra kūrybinga asmenybė, nebijanti ieškoti, atrasti, besidomintis kūrybiškumo teorijomis, kūrybiškumo ugdymo metodais ir šias žinias pritaikantis savo gyvenime, veikloje, motyvuotas keistis, mokytis pats, tobulėti ir šitą užsidegimą perduoti ugdytiniams, geba atskleisti neatpažintas ar nepanaudotas, t.y. potencialias vaikų galimybes, besimokantis iš savo sėkmingos patirties ar padarytų klaidų, gebantis savo patirtį pritaikyti ugdant tiek gabius, tiek mažiau gabius vaikus, myli savo darbą ir ugdytinius. Pasidalinta mokytojų geroji patirtis leis kitiems kolegoms užsidegti geromis idėjomis ir jas taikyti savo ugdymo įstaigose. Pranešimai: „Žaidžiu, kuriu – pasaulį atrandu“, „Ar gimstam kūrybingi?“, „Kūrybiškumas kaip saviraiškos veiksnys vaikų veiklose“, „Gamta ir jos veiksniai skatina kūrybiškumą“, interaktyvios metodinės priemonės ,,Kosminė kelionė“ pristatymas, Projekto veiklos rezultatų panaudojimas ugdymo kokybei tobulinti metodinio leidinio „Laukinukas“ pristatymas, „Inovatyvių mokymo (si) metodų taikymas ugdymo (si) procese“
♦ 2022-04-14 organizuotas mokytojams kvalifikacijos tobulinimo seminaras „Vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, socialinės interakcijos gerinimo būdai ikimokyklinėje įstaigoje“ (nuotoliniu būdu). Pranešėja G.Skaisgirytė-Kairė. Pedagogai patobulino mokinių / ugdytinių skirtybių ir galimybių pažinimo (specialiųjų gebėjimų ir poreikių atpažinimo) kompetencijas
♦ 2022-05-10 Klaipėdos lopšelio-darželio „Liepaitė“ LEAN mokymų dalyviai dalyvavo projekto „LEAN modelio diegimas siekiant pagerinti ugdymo kokybę, paskatinti pokyčius ikimokyklinio ugdymo įstaigų veikloje“ praktiniuose mokymuose Vilniuje Danske Banke, kur susipažino su standartizuoto dabo mokymais, stebėjo įstaigos Asaichi susitikimą nuotoliniu būdu su kitų šalių dalyviais, išklausė pranešimą, kaip įdiegė ir kaip veikia Asaichi metodas, vėliau lankėsi Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje, išklausė pranešimą apie LEAN metodo taikymą bei pokyčių, transformuojant funkcinę organizaciją į profesinę, įgyvendinimą, pamatė ir susipažino su įstaiga, jos specifika
♦ 2022-05-18 Klaipėdos lopšelio-darželio „Liepaitė“ LEAN mokymų dalyviai dalyvavo projekto „LEAN modelio diegimas siekiant pagerinti ugdymo kokybę, paskatinti pokyčius ikimokyklinio ugdymo įstaigų veikloje“ praktiniuose mokymuose Kretingos rajono Darbėnų gimnazijoje. Susipažino su praktiškai pritaikytu metodu, pasisėmė daug gerų minčių ir idėjų šiam metodui įgyvendinti savose ugdymo įstaigose. Vėliau lankėsi Klaipėdos ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje l. d. „Šaltinėlis“, kur visos projekte dalyvaujančios įstaigos dalinosi patirtimi diegiant LEAN modelį
♦ 2022-10-13 15.00 val. įstaigoje vyko susitikimas su Mažeikių ikimokyklinių įstaigų vadovais. Susitikimo metu su svečiais pasidalinome įstaigos veiklos kokybės gerąja praktika, supažindinome su įstaigos istorija, organizacine ir planavimo struktūromis, įgyvendinamomis programomis, pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistema, įstaigos sukurtomis ir atnaujintomis erdvėmis, projektine veikla bei pasiekimais ir laimėjimais
♦ 2022-10-17 Klaipėdos PŠKC organizuota priešmokyklinio ugdymo mokytojų metodinė diena „Vaikų individualios pažangos skatinimas pasitelkiant įtraukius ugdymo būdus ir metodus“. Projektinę veiklą „Šiltnamūzas – mūsų mūza“ pristatė įstaigos priešmokyklinio ugdymo mokytojos
♦ 2022-10-20 Klaipėdos PŠKC organizavo ikimokyklinio ugdymo įstaigų ir mokyklų-darželių direktorių pavaduotojų ugdymui forumą „Priešmokyklinio ugdymo turinio atnaujinimas“. Įstaigos direktoriaus pavaduotoja ugdymui kartu su kolegomis diskutavo bei dalinosi patirtimi, kaip sekasi spręsti iššūkius ieškant programos diegimo sprendimų, kurie būtų suprantami visai švietimo bendruomenei, su kokiais sunkumais susiduria įstaigos, pradėjusios nuo rugsėjo 1 dienos įgyvendinti atnaujintą priešmokyklinio ugdymo programą
♦ 2022-10-25 13.15 val. metodinė taryba organizavo metodinę dieną „Projektinės veiklos svarba ugdymo procese“ į kurią buvo pakviesti dalyvauti ir socialinių partnerių l.d. „Žuvėdra“ pedagogai pasidalinti gerąja darbo patirtimi. Projektas yra planinga ir organizuota veikla, kurios tikslas – įveikti užduotį ar išspręsti problemą taip, kad gautume siektiną rezultatą. Projekto pradžia yra susijusi su idėjos atsiradimu ir svarbiausiais klausimais: kur mes esame dabar? ką mes norime pasiekti? kaip mes tai pasieksime? Mokytojai organizuodami ir dalyvaudami įvairiuose projektuose ne tik praturtina ugdymo (si) procesą, bet ir padeda kurti geresnius santykius tarp mokytojo ir ugdytinių, taip pat ir jų tėvų. Todėl svarbu gražiomis idėjomis dalintis, semtis patirties iš kolegų, taikyti naujoves ugdymo procese. Mūsų mokytojos pristatė 6 pranešimus: „Steam eksperimentai darželio kieme“, „Mes – gamtos vaikai“, „Pažink savo miestą „Klaipėdą“, „Augu sveikas kaip ridikas“, „Dainuojantys vaikai“, „Šiltnamūzas - mūsų mūza“
♦ 2022-11-09 13.00 val. įstaigoje organizuotas seminaras pedagogams „Ikimokyklinio amžiaus vaikų motyvacijos ugdymas stiprinant fizinę, emocinę ir intelektinę raidą“ , kuriame mokytojai patobulino ugdymo(si) aplinkų, turinio ir situacijų įvairovės kūrimo kompetencijas
2023
♦ 2023-03-29 Įstaigos pedagogės dalyvavo Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro mokytojų surengtame praktiniame seminare „Keramikų pavasaris. Mano svajonių sparnai“. Tikslas renginio - skatinti domėjimąsi keramika bei plėsti žinias apie Lietuvos aviacijos istoriją, pažymint garsių lakūnų S. Dariaus ir S. Girėno „Lituanicos“ skrydžio 90-ąsias metines. Mokytojos ne tik išklausė įdomių faktų, bet ir pasigamino iš molio puikių keramikos dirbinių. Senovės kinai bandė skristi su žmogų išlaikančiais aitvarais. XI a. prisitaisę sparnus drąsuoliai šokinėdavo nuo bokšto arba uolos. XIII a. anglų vienuolis Rogeris Baconas vienas pirmųjų pasiūlė pagaminti skraidančią mašiną su plasnojančiais sparnais. XV a. Leonardo da Vinci sukūrė lėktuvų eskizus. Bet jų sukonstruoti nepavykdavo greičiausiai todėl, kad buvo manoma, jog žmogus turi imituoti paukštį. Tik XIX a. anglų aristokratas George’as Cayley į žmonijos svajonę pažvelgė iš mokslinės pusės – 1849 m. pagamino sklandytuvą. Paleistas nuo kalvos šlaito arba tempiamas virve jis galėjo keliolika metrų sėkmingai paskraidinti dešimtmetį sero sūnų. 1853 m. šio anglo sukonstruotas aparatas pirmąkart į orą pakėlė suaugusį vyrą. 1944 m. Vokietijoje sukurtas pirmasis reaktyvinis lėktuvas. 1947 m. JAV pilotas Chuckas Yeageris reaktyviniu naikintuvu viršijo garso greitį: pasiekė 1541 km per val. 2005-aisiais buvo pristatytas didžiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas „Airbus A380“, galintis skraidinti 500–800 keleivių. Dabar, žiūrint iš laiko perspektyvos, Dariaus ir Girėno skridimas įnešė į lietuvių gyvenimą pozityvią atmosferą ir davė galimybę lietuviams aukščiau pakelti galvas. 1932 m. rugpjūčio 7 d. Čikagoje, Harlemo oro uoste, buvo surengta Aviacijos diena, sutraukusi apie dešimt tūkstančių lietuvių. Programoje su nuosavais lėktuvais dalyvavo dar kiti trys lietuviai lakūnai. S.Darius aiškino lėktuvo konstrukcijas, skraidino norinčiuosius, o S.Girėnas demonstravo ore lėktuvo akrobatiką (taip rašė spauda). Tuo tarpu J.Bolis pirmą kartą atliko šuolį su parašiutu. Pasaulio spauda daug rašė apie „Lituanicos“ startą, pripažindama jį rizikingiausiu ir drąsiausiu pakilimu transatlantinių lėktuvų istorijoje.
♦ 2023-04-25 13.00 val. vyko Mokytojų metodinė diena, pedagogų streso ir įtampos darbe profilaktika, taikant funkcinių treniruočių terapiją, tai judrumo diena, o funkcinę treniruotę vedė Klaipėdos baseino treneris Danielius Gailius. Treniruotė buvo intensyvi, pratimai reikalavo ištvermės, didesnės nei vidutinės raumenų jėgos, geros pusiausvyros ir koordinacijos. Jėgos ir ištvermės lavinimas gerina žmogaus ne tik fizinį, bet ir funkcinį pajėgumą, todėl palengvėja kasdienis gyvenimas. Funkciniai pratimai stiprina raumenis, lavina pusiausvyrą, lankstumą ir ištvermę. Funkciniam treniravimui būdingas kompleksinis ir visapusiškas požiūris į kūną, todėl treniruotėje visuomet derinamos jėgos, ištvermės, stabilumo ir mobilumo komponentai. Treniruotėje panaudojome įvairų inventorių: kamuolius, gumas, nestabilias plokštumas ir kt. Treniruotę baigėme geros nuotaikos, pasikrovę energijos ir stiprybės
♦ 2023-04-26 įstaigos pedagogai dalyvavo socialinės partnerystės metodinėje dienoje ,,Sąlygų ugdytis kiekvienam vaikui, teikiant veiksmingą pagalbą, sudarymas“, vykusioje lopšelyje-darželyje „Žuvėdra“ (Debreceno g. 24, Klaipėda). Mokytojos pristatė pranešimą „Įtraukusis ugdymas – kelionė į naujas galimybes“, dalinosi patirtimi kaip pasirengę įtraukiajam ugdymui, kokia ugdymosi aplinka sukurta, kad visi vaikai turėtų galimybes sėkmingai ugdytis
♦ 2023-05-16 įstaigos pedagogai dalyvavo Klaipėdos miesto PPT psichologės Ž.Simutytės-Jogminienės paskaitoje „Vaikų nepageidaujamo elgesio priežastys ir pagalbos būdai“
♦ 2023-10-09 13.00 val. įstaigoje organizuotas seminaras pedagogams „Sąmoningo ir dėmesingo elgesio ir emocijų valdymas ikimokykliniame ugdyme“ , kuriame mokytojai patobulino darbo su vaikais, turinčiais įvairiapusį raidos sutrikimą, kompetencijas. Lektorė pateikė daug metodinių rekomendacijų, aplinkos pritaikymo ar sensorinių dirgiklių sumažinimo, dėmesingumo ugdymo veiklų pavyzdžių. Užsiėmimo metu patys išbandė įvairius refleksacijos metodus, atliko praktines užduotis, kurias vėliau galės panaudoti savo darbe
♦ 2023-10-23 13.15 val. įstaigoje organizuota Klaipėdos PPT psichologės I. Tertelienės paskaita „Individualaus pagalbos vaikui plano rengimas“. Paskaitoje lektorė apžvelgė teorinius pagrindus ir pateikė praktinių rekomendacijų, kaip sudaryti šį planą, į ką atkreipti dėmesį, kad vaikui būtų užtikrinamas ugdymas, maksimaliai orientuotas į jo poreikius, individualius ypatumus, gebėjimus ir įgūdžius, šeimos lūkesčius ir mokyklos galimybes. Planas labai naudingas tuo, kad vienoje vietoje sukaupiama informacija tiek apie paties vaiko stiprybes, sunkumus ir ypatumus, tiek apie jo ugdymo bei teikiamos pagalbos tikslus, uždavinius ir organizavimą. Tai leidžia mokytojams, specialistams ir tėvams dirbti komandoje, remiantis plane pateikta medžiaga
♦ 2023-10-09 13.00 val. įstaigoje organizuota metodinė diena su socialinių partnerių pedagogais „Šiandienos iššūkiai darželyje“. Darbas su vaikais, jų ugdymas – dinamiškas, kintantis, keliantis nemažai iššūkių, skatinantis nuolat atsinaujinti, ieškoti įvairių metodų, būdų, formų, padedančių visapusiškai ugdyti augantį žmogų. Ypač tai aktualu kalbant apie ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą. Koks darželis šiandien, kokie iššūkiai kyla, kaip juos įveikti, buvo aptarta ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų metodinėje dienoje. Pagrindinis metodinės dienos uždavinys - siekti kokybiško ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, stiprinti švietimo įstaigų partnerytę plėtojant vaikų ugdymo ir mokymo gerinimą, siekimą, kad kiekvienas vaikas patirtų sėkmę. Besidalindami vieni su kitais su kokiais iššūkiais, problemomis susiduriame kasdienybėje, kaip susikuriame sprendimo būdus ir ką turime geriausia, skatino pačių mokytojų akiračio praplėtimą, supratimą. Diskusijų metu aptarėme jau padarytus žingsnius link vaiko pažangos sėkmės, aplinkos pritaikymą ugdymui ir ką dar turime nuveikti
2024
♦ 2024-03-12 mokytojams organizuotas seminaras „Pozityvaus elgesio konstravimas individualiu, grupės ir instituciniu lygmeniu“ . Lektorė Renata Geležinienė, Šiaulių universiteto dėstytoja, mokė mokytojus kaip ugdyti vaikus, turinčius nepageidaujamo elgesio ir emocijų sutrikimus, kaip susikurti strategijas nepageidaujamą elgesį pakeisti pakaitiniu elgesiu, akcentavo, kad procese turi dalyvauti pedagogai ir šeima, strategijų turi laikytis abi pusės, siekiant norimo rezultato
♦ 2024-04-(02,03) mokytojams organizuota KlaipėdosPPT psichologės R. Kupšytės paskaita „Sėkmingas mokytojas – žingsniai profesinio pasitenkinimo link“
♦ 2024-04-11 Klaipėdos lopšelio-darželio „Liepaitė“ Metodinės tarybos nariai po kiekvienos mokytojų gerosios patirties sklaidos (atviros veiklos) organizuoja mokytojų atvirų veiklų aptarimus, kuriuose mokytojos pasidalina savo įžvalgomis apie kolegių veiklą, atskleidžia mokytojų stipriąsias puses, nusako tobulintinas. Stebėdami kitų mokytojų patirtį, kiekvienas turi galimybę palyginti savo darbo metodus, taikomas priemones veiklose, pasisemti patirties ir ieškoti naujų idėjų gerinant ugdymo kokybę
♦ 2024-10-01 Klaipėdos lopšelio-darželio „Liepaitė“ pedagogai dalyvavo tvarumą skatinančioje edukacijoje „Kūrybinga tauta, švarus pasaulis”, kurioje iš nereikalingų daiktų sukuriami meno kūriniai. Šios dienos užsiėmimas įkvėpė į viską pažiūrėti kitomis akimis. Pasirodo daiktai gali būti neišmetami, o panaudojami mūsų fantazijų ir kūrybiškumo realizavimui. Sukurtais meno kūriniais galėjo pasidžiaugti ir kiti mokytojai bei įstaigos ugdytiniai bendruomenės kambaryje surengtoje darbų parodėlėje
♦ 2024-10-03 vyko Tarptautinės mokytojų dienos minėjimo renginys „Graži mūs šiandiena, graži mūs rytdiena...“ Klaipėdos dramos teatre, kur mokytojams už jų profesionalumą ir nuopelnus buvo įteikiami padėkos raštai, sakomi gražiausi palinkėjimai. Ne išimtis ir mūsų įstaiga. Šiemet Klaipėdos lopšelio-darželio „Liepaitė“ direktorė Andželika Petkevičienė apdovanota Klaipėdos miesto mero padėkos raštu už profesionalumą, kryptingą idėjų, padedančių bendruomenei skleistis ir tobulėti drauge įgyvendinimą bei sėkmingą vadybinį darbą. Visas kolektyvas džiaugiamės, sveikiname ir linkime toliau vesti mūsų bendruomenę link tikslų ir užsibrėžtų uždavinių įgyvendinimo, įveikti visas kelyje pasitaikančias kliūtis
♦ 2024-10-28 Klaipėdos pedagogų švietimo ir kultūros centre vyko miesto ikimokyklinių ugdymo įstaigų priešmokyklinio ugdymo mokytojų metodinė diena „Prielaidos, leidžiančios vaikams ugdytis priešmokyklinio ugdymo programoje numatytas kompetencijas: žaidybinė ir patyriminė veikla, atradimų džiaugsmo ir natūralaus smalsumo apie supantį pasaulį puoselėjimas“. Mokytojos L. Kargajevienė ir R. Jokubauskienė skaitė pranešimą „Gamtamokslinis ugdymas projektinėje ugdomojoje veikloje - Kam reikalingi tiltai?“
♦ 2024-11-12 įstaigoje organizuota metodinė diena su socialiniais partneriais „Praktinės įžvalgos ir naujų metodinių rekomendacijų pritaikymas ugdymo (si) procese“. Šiandienos tikslas yra ugdyti visapusišką žmogų, o ne vien perteikti žinias. Neišvengiama kaita, inovacijų ieškojimas ir diegimas, išbandytų tiesų patikrinimas šiuolaikinio gyvenimo situacijose – mokytojo tobulėjimo pagrindas. Todėl metodinė veikla yra viena iš svarbiausių, gerinant ugdymo kokybę, siekiant šiuolaikinės mokyklos įvaizdžio. Taigi kiekvieno pedagogo pareiga – nuolatinis kvalifikacijos tobulinimas bei gerosios patirties sklaida. L.-d. „Liepaitė“ ir l.-d. „Žuvėdra“ pedagogai pateikė savo asmeninę patirtį apie kasdieninėje praktikoje naudojamus metodus, kurie padeda siekti vaiko sėkmės, nuoširdžiai ir betarpiškai bendravo ir diskutavo tarpusavyje, dalinosi patirtimi